Συνέντευξη

Μια κινηματογραφική οικογένεια: Το Flix μιλάει με τη Rosebud.21

στα 10

Ο Ζήνος Παναγιωτίδης και η κόρη του, Ιωάννα, ενώνουν τις τελείες ανάμεσα στα στάδια της ελληνικής κινηματογραφική διανομής, μιλούν για τις δυσκολίες του επαγγέλματος σήμερα και, κυρίως, για το πώς διατηρούν, με πείσμα, το ρομαντισμό τους για το σινεμά και τον ενθουσιασμό τους για τον κινηματογραφικό τζόγο.

Μια κινηματογραφική οικογένεια: Το Flix μιλάει με τη Rosebud.21

Οταν ο Ζήνος Παναγιωτίδης ξεκίνησε να δουλεύει στο χώρο της κινηματογραφική διανομής πριν τέσσερις δεκαετίες ήταν, όπως μας λέει, ο μόνος που δεν προερχόταν από «κινηματογραφική οικογένεια». Εκείνος, όμως, ήταν ο άνθρωπος που, με τις ταινίες που επέλεξε να φέρει στην Ελλάδα και με τη δική του εταιρεία, τη Rosebud, καλλιέργησε το κοινό και κατάφερε το ακατόρθωτο, να δώσει εμπορικό προφίλ, δηλαδή μια γεύση επιτυχίας και αναγνώρισης, στις «καλλιτεχνικές», «ποιοτικές» ταινίες. Σήμερα, έχοντας περάσει από την άνθιση και την πτώση του σινεμά στην Ελλάδα μπόλικες φορές, έχοντας ολοκληρώσει μια πολυετή συνεργασία με την Odeon, έχει ανοίξει ένα νέο παράθυρο. Από το περασμένο καλοκαίρι, μαζί με την κόρη του, Ιωάννα Παναγιωτίδου, λάνσαραν τη Rosebud.21, μια νέα εταιρεία κινηματογραφικής διανομής που κρατά την εμπειρία του παρελθόντος αλλά κοιτάζει μόνο προς το μέλλον και την επιβολή της σε μια εποχή δύσκολη.

Δείτε ακόμη: «Νοτιάς» - Το Flix στα γυρίσματα της νέας ταινίας του Τάσου Μπουλμέτη

rosebud 21 607

Εχοντας αρχίσει αυτή, τη νέα της ιστορία, με το «Mauvais Sang» («Η Δική μας Νύχτα») του Λεός Καράξ τον περασμένο Ιούνιο, η Rosebud.21 έδειξε σιγά-σιγά, με βήματα επιλεκτικά και σταθερά, το προφίλ της μέσα στη χρονιά, με ταινίες από το «The Cut» του Φατίχ Ακίν μέχρι τα «Δικά μας Παιδιά» του Ιβάνο Ντε Ματέο, μπαίνοντας δυναμικά και στην ελληνική παραγωγή με τον «Νοτιά», τη νέα ταινία του Τάσου Μπουλμέτη, της οποίας είναι συμπαραγωγός. Ο Ζήνος Παναγιωτίδης και η Ιωάννα Παναγιωτίδου μίλησαν στο Flix για το πώς ονειρεύονται να προχωρήσει η Rosebud.21, για το πώς η ελληνική κινηματογραφική διανομή έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες και τα χρόνια που μόλις πέρασαν, για τις δεκάδες ταινίες που βγαίνουν κάθε βδομάδα στις αίθουσες χωρίς ελπίδα επιβίωσης, για το πώς η πειρατεία, μακριά απ' τα κλισέ, σκοτώνει μια βιομηχανία που δεν μπορεί πια να συντηρήσει τους εργάτες της, αλλά και για το πώς, με κάθε νέα ταινία που θα δουν και θ' αγοράσουν οι ίδιοι, ανανεώνεται ο ενθουσιασμός τους για τον κινηματογραφικό τζόγο κι ένας αγνός ρομαντισμός που ψάχνει ευκαιρία να μείνει ζωντανός. Γιατί, πια, η Rosebud.21 έχει φτιάξει τη δική της κινηματογραφική οικογένεια, ανάμεσα στον Ζήνο, στην Ιωάννα και στο κοινό.