Oscars History: Ολες οι ταινίες που βασίζονται σε κόμικ και ήταν υποψήφιες ή κέρδισαν Οσκαρ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 23 JAN  /  Χρήστος Μπακατσέλος

Με αφορμή την ιστορική διάκριση του «Black Panther», που είναι υποψήφιο για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, κάνουμε μια ιστορική ανασκόπηση στη σχέση αγάπης - μίσους της Ακαδημίας με τις ταινίες βασισμένες σε κόμικ.

Τα Οσκαρ έχουν μια… περίεργη σχέση με τις ταινίες που βασίζονται σε κάποιο κόμικ ή graphic novel. Κάθε χρονιά η Ακαδημία βραβεύει τις ταινίες της χρονιάς σε διάφορες κατηγορίες, με το συγκεκριμένο είδος ταινιών να σαρώνει στις υποψηφιότητες σε οτιδήποτε τεχνικό. Σπάνια όμως βλέπουμε ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ να κερδίζει ένα βραβείο Οσκαρ ή να είναι υποψήφια σε κάποια από τις μεγάλες κατηγορίες, και ποτέ δεν έχουμε να είναι φιγουράρει στις κατηγορίες της Καλύτερης Ταινίας ή Σκηνοθεσίας.

Μέχρι φέτος, όπου το «Black Panther» του Ράιαν Κούγκλερ γράφει ιστορία με την υποψηφιότητα του για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και μας αναγκάζει να επιστρέψουμε στο παρελθόν, μέχρι το 1931, για να ξεφυλλίσουμε το (όχι και τόσο) μεγάλο βιβλίο των ταινιών βασισμένων σε κόμικ που υπήρξαν υποψήφιες ή κέρδισαν κάποιο Οσκαρ.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά τις υποψηφιότητες για τα Οσκαρ του 2019

skippy 607

«Skippy» (1931) του Νόρμαν Τάουρογκ

  • Καλύτερη Σκηνοθεσία (Κέρδισε)
  • Καλύτερη Παραγωγή - Ταινία (Υποψήφια)
  • Α’ Ανδρικός Ρόλος για τον Τζάκι Κούπερ (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Υποψήφια)

Η κωμωδία του Νόρμαν Τάουρογκ, η οποία ήταν βασισμένη στο comic strip του Πέρσι Κρόσμπι, θεωρείται και η πρώτη ταινία βασισμένη σε comic strip, αν και όχι comic book, μιας και τότε κάτι τέτοιο δεν υπήρχε καν. H ταινία κατάφερε να κερδίσει το βραβείο σκηνοθεσίας, ενώ ταυτόχρονα ήταν υποψήφια και για Καλύτερη Παραγωγή – τώρα πλέον λέγεται Καλύτερη Ταινία και Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (που έχασε από το «Cimarron» του Γουίλιαμ ΛεΜπάρον), ενώ ο Τζάκι Κούπερ, 9 ετών τότε, παραμένει ακόμα ο πιο νεαρός σε ηλικία ηθοποιός που κέρδισε μια υποψηφιότητα για Οσκαρ αλλά έχασε από τον Λάιονελ Μπάριμορ για την ερμηνεία του στην ταινία «Α Free Soul».

superman fleicher 607

«Superman» (1941) του Ντέιβ Φλέιτσερ

  • Καλύτερη Μικρού Μήκους Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Υποψήφια)

Η πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιο βιβλίο κόμικ, όμως που κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα της Ακαδημίας και να κερδίσει μια υποψηφιότητα για Οσκαρ ήταν η μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων του Μαξ Φλέιτσερ με πρωταγωνιστή τον αγαπημένο ήρωα της DC Comics, τον Superman. Αλλά ο Μίκι Μάους αποδείχτηκε πιο δυνατός από τον Ανθρωπο από Ατσάλι, κερδίζοντας το αγαλματάκι με την ταινία «Lend a Paw».

superman the movie 607

«Superman: Η Ταινία» (1978) του Ρίτσαρντ Ντόνερ

  • Ειδικό Βραβείο για τα Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Κέρδισε)
  • Καλύτερος Ηχος (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Μουσική (Υποψήφια)

Χρειάστηκαν να περάσουν 37 ολόκληρα χρόνια μέχρι η Ακαδημία να δώσει κάποια υποψηφιότητα σε μια ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ. Ο «Superman» του Ρίτσαρντ Ντόνερ κατάφερε να κερδίσει ένα Ειδικό Βραβείο για τα Καλύτερα Εφέ, μιας και έκανε τον κόσμο να πιστέψει πως μπορεί ένας άνθρωπος να πετάξει. Αν και δεν ήταν κάποιο Οσκαρ, είχε γίνει το πρώτο βήμα για αναγνώριση αυτού του είδους ταινιών από την Ακαδημία. Από την άλλη όμως η ταινία του Ντόνερ απόσπασε και τρεις υποψηφιότητες για Οσκαρ, αυτές των Ηχου, Μοντάζ Ηχου (τις οποίες έχασε από τον «Ελαφοκυνηγό») και για την υπέροχη μουσική του Τζον Γουίλιαμς (που έχασε από τον Τζιόρτζιο Μορόντερ για το «Εξπρές του Μεσονυχτίου»).

batman burton 607

«Batman» (1989) του Τιμ Μπάρτον

  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Σκηνικά (Κέρδισε)

Οι ταινίες βασισμένες σε χαρακτήρες των κόμικς της DC είχαν αρχίσει να κερδίζουν αρκετή δημοτικότητα στην κινηματογραφική βιομηχανία, με τον «Batman» του Τιμ Μπάρτον να κερδίζει όχι μόνο τις εντυπώσεις αλλά και να γράφει ιστορία. Γίνεται η πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ που κερδίζει ένα Οσκαρ, εκείνο της Καλύτερης Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης - Σκηνικών, το μόνο βραβείο στο οποίο ήταν υποψήφια η ταινία.

dick tracy 607

Dick Tracy (1990) του Γουόρεν Μπίτι

  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Σκηνικά (Κέρδισε)
  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Κέρδισε)
  • Καλύτερο Τραγούδι (Κέρδισε)
  • Β’ Ανδρικός Ρόλος για τον Αλ Πατσίνο (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Φωτογραφία (Υποψήφια)
  • Καλύτερα Κοστούμια (Υποψήφια)
  • Καλύτερος Ηχος (Υποψήφια)

Βασισμένη στα κόμικ στριπ του Τσέστερ Γκουλντ, η ταινία του Γουόρεν Μπίτι με πρωταγωνιστή τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο, ήταν η πρώτη ταινία που κατάφερε να κερδίσει μια υποψηφιότητα στις μεγάλες και πιο σημαντικές κατηγορίες των Οσκαρ, όπως αυτή του Β’ Ανδρικού Ρόλου για τον Αλ Πατσίνο. Ο Πατσίνο έχασε από τον Τζο Πέσι για τον ρόλο του στα «Καλά Παιδιά». Παρόλα αυτά η ταινία κέρδισε 3 Οσκαρ, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Μακιγιάζ και Τραγουδιού για το «Sooner or Later (I Always Get My Man)» ερμηνευμένο από την Μαντόνα, αλλά ήταν υποψήφια και για άλλες τρεις κατηγορίες: Φωτογραφίας (που έχασε από το «Χορεύοντας με τους Λύκους»), Κοστούμια (που έχασε από το «Σιρανό ντε Μπερζεράκ») και Ηχου (που έχασε από το «Χορεύοντας με τους Λύκους»).

Διαβάστε ακόμα: Σπάστε το... γυαλί! 5 + 1 ταινίες με... εναλλακτικούς υπερήρωες

batman returns 607

«Ο Batman Επιστρέφει» (1992) του Τιμ Μπάρτον

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Υποψήφια)

Ο Μπάτμαν του Τιμ Μπάρτον επιστρέφει δυναμικά όχι μόνο στις αίθουσες αλλά και στα Οσκαρ, κερδίζοντας δυο υποψηφιότητες αυτή την φορά: στα Οπτικά Εφέ (τα οποία έχασε από την ταινία «Ο Θάνατος σου Πάει Πολύ») και Μακιγιάζ (που έχασε από την ταινία «Δράκουλας»).

the mask 607

«Η Μάσκα» (1994) του Τσακ Ράσελ

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Το κόμικ της Dark Horses για έναν άντρα που φοράει μια μαγική μάσκα και αποκτά δυνάμεις που μπορούν να αλλάξουν την πραγματικότητα, γίνεται ταινία με πρωταγωνιστή τον Τζιμ Κάρεϊ σε ένα από τους καλύτερους ρόλους του. Η ταινία κατάφερε να αποσπάσει μια υποψηφιότητα για Οσκαρ, εκείνη για τα καλύτερα εφέ, αλλά δυστυχώς ο «Forrest Gump» αποδείχθηκε πιο δυνατός κερδίζοντας το βραβείο.

batman forever 607

«Batman Για Πάντα» (1995) του Τζόελ Σουμάχερ

  • Καλύτερη Φωτογραφία (Υποψήφια)
  • Καλύτερος Ηχος (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)

Σίγουρα η χειρότερη ταινία του Μπάτμαν μετά την εποχή του Τιμ Μπάρτον, η ταινία του Τζόελ Σουμάχερ με τον Βαλ Κίλμερ στον ρόλο του Σκοτεινού Ιππότη, κέρδισε 3 υποψηφιότητες για Οσκαρ αυτές των Φωτογραφίας και Μοντάζ Ηχου (που έχασε από το «Braveheart») και Ηχου (που έχασε από το «Apollo 13»).

men in black 607

«Οι Αντρες με τα Μαύρα» (1997) του Μπάρι Σόνενφελντ

  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Κέρδισε)
  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Σκηνικά (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Μουσική (Υποψήφια)

Η Malibu Comics, η οποία κυκλοφόρησε την σειρά κόμικς «Men in Black» αγοράστηκε το 1994 από την Marvel. Οπότε, κατά μια έννοια, έχουμε επιτέλους την πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ της Marvel. H ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ κέρδισε ένα Οσκαρ για τα μαγικιάζ και ήταν υποψήφια ακόμη για σκηνικά (τα οποία έχασε από τον «Τιτανικό») και μουσικής (που έχασε από το «Αντρες με τα Ολα Τους»).

ghost world 607

«Ghost World» (2001) του Τέρι Ζούιγκοφ

  • Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Υποψήφιο)

Μπορεί κάποιοι να πιστεύουν πως το «Logan» του Τζέιμς Μανγκολντ, την οποία θα δούμε παρακάτω, να ήταν η πρώτη ταινία βασισμένη σε κόμικ που κέρδισε υποψηφιότητα για διασκευασμένο σενάριο. Αλλά η υπέροχη ανεξάρτητη ταινία του Τέρι Ζούιγκοφ «Ghost World», βασισμένη στο ομώνυμο κόμικ του Ντάνιελ Κλόους, με πρωταγωνίστριες τις Σκάρλετ Τζοχάνσον και Θόρα Μπερτς, ήταν εκείνη που κατάφερε να το κάνει σε σενάριο μάλιστα του ίδιου του Κλόους που έγραψε μαζί με τον Ζούιγκοφ. Η ταινία έχασε το βραβείο από τον Ακίβα Γκόλντσμάν για το σενάριό του στο «Ενας Υπέροχος Ανθρωπος».

road to perdition 607

«Ο Δρόμος της Απώλειας» (2002) του Σαμ Μέντες

  • Καλύτερη Φωτογραφία (Κέρδισε)
  • Β’ Ανδρικός Ρόλος για τον Πολ Νιούμαν (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση (Υποψήφια)
  • Καλύτερος Ηχος (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Μουσική (Υποψήφια)

Βασισμένη στο graphic novel του Μαξ Αλαν Κόλινς «Road to Perdition», η ταινία του Σαμ Μέντες κέρδισε ένα Οσκαρ για την υπέροχη φωτογραφία του Κόνραντ Λ. Χολ, ο οποίος πέθανε λίγο καιρό πριν τα Οσκαρ και το βραβείο δέχτηκε ο γιός του. Η ταινία κατάφερε επίσης να αποσπάσει και μια υποψηφιότητα για β’ ανδρικό ρόλο για την ερμηνεία του Πολ Νιούμαν, αλλά δυστυχώς έχασε από τον Κρις Κούπερ για την ερμηνεία του στο «Adaptation». Επίσης κατάφερε να ήταν υποψήφια στις κατηγορίες Σκηνικών (έχασε από το «Σικάγο»), Ηχου (έχασε από το «Σικάγο»), Μοντάζ Ηχου (έχασε από το «Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιών: Οι Δυο Πύργοι») και την μουσική του Τόμας Νιούμαν ο οποίος έχασε από τον Ελιοτ Γκόλντενθαλ και για την μουσική του στο «Frida».

spider-man 2002 607

«Spider-Man» (2002) του Σαμ Ράιμι

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)
  • Καλύτερος Ηχος (Υποψήφια)

Η πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιον υπερήρωα της Marvel που κατάφερε να κερδίσει υποψηφιότητες για Οσκαρ δεν θα μπορούσε να ήταν άλλh από τον Spider-Man. H τεράστια επιτυχία του Σαμ Ράιμι έδωσε στην ταινία και 2 υποψηφιότητες για Οσκαρ αυτές των καλύτερων εφέ (που έχασε από την ταινία «Ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιών: Οι Δυο Πύργοι») και Ηχου (που έχασε από την ταινία «Σικάγο»).

Διαβάστε ακόμα: Τελικά ποιοι θα κερδίσουν στην απόλυτη αναμέτρηση: οι υπερήρωες της Marvel ή των DC Comics;

american splendor 607

«American Splendor» (2003) των Σαρί Σπρίνγκερ Μπέρμαν και Ρόμπερτ Πουλτσίνι

  • Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Υποψήφια)

Ενας υπέροχος Πολ Τζιαμάτι πρωταγωνιστεί στην ταινία «American Splendor», βασισμένη στην πραγματική ζωή του Χάρβεϊ Πέκαρ, η οποία έγινε μια σειρά από κόμικς από τον ίδιον και την Τζόις Μπράμπνερ. Η ταινία κατάφερε να κερδίσει μια υποψηφιότητα για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο. Ομως δεν μπόρεσε να φανεί αντάξια και να τα βάλει με τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά» η οποία κέρδισε 11 Οσκαρ ανάμεσα του και αυτό του διασκευασμένου σεναρίου.

spider-man 2 607

«Spider-Man 2» (2004) του Σαμ Ράιμι

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Κέρδισε)
  • Καλύτερο Μιξάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)

Η δεύτερη, και σαφώς ανώτερη ταινία, του Σαμ Ραίμι με τον Ανθρωπο Αράχνη κατάφερε να γίνει η πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιον υπερήρωα της Marvel που κέρδισε ένα Οσκαρ, αυτό των καλύτερων οπτικών εφέ. Η ταινία ήταν υποψήφια επίσης και για μιξάζ ήχου (που έχασε από το «Ray») και Μοντάζ Ηχου (που έχασε από τους «Απίθανους»).

batman begins 607

«Batman Begins» (2005) του Κρίστοφερ Νόλαν

  • Καλύτερη Φωτογραφία (Υποψήφια)

Το πρώτο κεφάλαιο της τριλογίας του Σκοτεινού Ιππότη από τον Κρίστοφερ Νόλαν απέσπασε μόνο μια υποψηφιότητα για Οσκαρ, και αυτό ήταν για την φωτογραφία του Γουάλι Πφίστερ, ο οποίος όμως έχασε από τον Ντιόν Μπιμπέ για την δουλειά του στο «Αναμνήσεις μιας Γκέισας». To «Batman Begins» υπήρξε ωστόσο η αρχή μιας μεγάλης συζήτησης γύρω από τα Οσκαρ και τον αποκλεισμό τους από τις «σοβαρές» κατηγορίες. Ουσιαστικά, εκείνη τη χρονιά η Ακαδημία είχε την ευκαιρία να προτείνει την ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, επιβραβεύοντας τόσο το αδιαμφισβήτητο καλλιτεχνικό της αποτέλεσμα όσο και την τεράστια εμπορική της επιτυχία.

a history of violence 607

«Το Τέλος της Βίας» (2005) του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ

  • Β’ Ανδρικός Ρόλος για τον Γουίλιαμ Χαρτ (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Υποψήφια)

Βασισμένη στο graphic novel των Τζον Βάγκνερ και Βινς Λοκ, η ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ με πρωταγωνιστή τον Βίγκο Μόρτενσεν κέρδισε δυο υποψηφιότητες για Οσκαρ, μια για την ερμηνεία του Γουίλιαμ Χαρτ, ο οποίος όμως την έχασε από τον Τζορτζ Κλούνεϊ και την ερμηνεία του στο «Syriana», και για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο, το οποίο έχασε όμως κι αυτό από το «Brokeback Mountain».

superman returns 607

«Superman: H Επιστροφή» (2006) του Μπράιαν Σίνγκερ

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Σίγουρα όχι το καλύτερο reboot του Superman στη μεγάλη οθόνη, αλλά η ταινία του Μπράιαν Σίνγκερ κατάφερε να πάρει μια υποψηφιότητα Οσκαρ για τα εφέ της, αλλά έχασε από την ταινία «Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού».

persepolis 607

«Persepolis» (2007) των Βενσάν Παρονό και Μαρζάν Σατραπί

  • Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Υποψήφια)

Το αυτοβιογραφικό graphic novel της Μαρζάν Σατραπί γίνεται μια πανέμορφη ταινία κινουμένων σχεδίων, δίνοντας της έτσι μια υποψηφιότητα στην κατηγορία αυτή και κάνοντας την Σατραπί την πρώτη γυναίκα υποψήφια για ταινία κινουμένων σχεδίων. Η ταινία έχασε το βραβείο από τον «Ρατατούη» της Pixar.

the dark knight 607

«Ο Σκοτεινός Ιππότης» (2008) του Κρίστοφερ Νόλαν

  • B’ Ανδρικός Ρόλος για τον Χιθ Λέτζερ (Κέρδισε)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Κέρδισε)
  • Καλύτερη Φωτογραφία (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Σκηνικά (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μιξάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Το δεύτερο κεφάλαιο της τριλογίας του Σκοτεινού Ιππότη, το αριστούργημα του Κρίστοφερ Νόλαν, καταφέρνει να δώσει στον Χιθ Λέτζερ το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλο για την υπέροχη tour-de-force ερμηνεία του ως Τζόκερ, κάνοντας τον τον πρώτο ηθοποιό που κερδίζει ένα τέτοιο βραβείο μετά τον θάνατό του. Το Οσκαρ παρέλαβαν για εκείνον ο πατέρας του, η μητέρα του και η αδερφή του. Η ταινία κέρδισε και το βραβείο στη κατηγορία μοντάζ ήχου, ενώ ήταν υποψήφια για άλλες 6 κατηγορίες: φωτογραφίας, μοντάζ, μιξάζ ήχου (έχασε από το «Slumdog Millionaire»), καλλιτεχνικής διεύθυνσης, μακιγιάζ, εφέ (έχασε από την «Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον»).

hellboy ii 607

«Hellboy II: Ο Χρυσός Στρατός» (2008) του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Υποψήφια)

Το σίκουελ του «Hellboy» του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, βασισμένο στο κόμικ του Μάικ Μινιόλα, κατάφερε να αποσπάσει μία μόνο υποψηφιότητα, αυτή του καλύτερου μακιγιάζ, το οποίο όμως έχασε από την «Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον».

Διαβάστε ακόμα: Ποιος είναι ο Mysterio, ο νέος κακός του Spider-Man;

wanted 607

«Wanted» (2008) του Τιμούρ Μπεκμαμπέτοφ

  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μιξάζ Ηχου (Υποψήφια)

Βασισμένο στο αρκετά βίαιο κόμικ των Μαρκ Μίλαρ και Τζέι Τζι Τζόουν, το «Wanted» κατάφερε να αποσπάσει δυο υποψηφιότητες για μοντάζ ήχου (έχασε από τον «Σκοτεινό Ιππότη») και μιξάζ ήχου (έχασε από το «Slumdog Millionaire»).

iron man 607

«Iron Man» (2008) του Τζον Φαβρό

  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Η πρώτη ταινία του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel (MCU) απέσπασε είχε δυο υποψηφιότητες για Οσκαρ, την ίδια χρονιά με τον «Σκοτεινό Ιππότη», το «Wanted» και το «Hellboy II». Στην κατηγορία μοντάζ ήχου έχασε από τον «Σκοτεινό Ιππότη» και στην κατηγορία των οπτικών εφέ έχασε από την «Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον».

iron man 2 607

«Iron Man 2» (2010) του Τζον Φαβρό

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Η συνέχεια του «Iron Man» κέρδισε άλλη μια υποψηφιότητα για Οσκαρ καλύτερων εφέ αλλά έχασε από τα πρωτοποριακά εφέ του «Inception» του Κρίστοφερ Νόλαν.

avengers 607

«Οι Εκδικητές» (2012) του Τζος Γουίντον

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Το φιλόδοξο εγχείρημα της Marvel να ενώσει όλους του υπερήρωές της σε μια ταινία κατάφερε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές επιτυχίες εκείνης της χρονιάς, αλλά η Ακαδημία φαίνεται πως εντυπωσιάστηκε μόνο από τα εφέ της ταινίας, όπου έδωσε και μια υποψηφιότητα. Εχασε το βραβείο όμως από την «Ζωή του Πι» του Ανγκ Λι.

iron man 3 607

«Iron Man 3» (2013) του Σέιν Μπλακ

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Τρία στα τρία για τον «Iron Man» ο οποίος και με την τρίτη του ταινία καταφέρνει να κερδίσει μια ακόμα υποψηφιότητα για εφέ, μόνο που θα χάσει το βραβείο ξανά από το «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν.

the wind rises 607

«The Wind Rises» (2013) του Χαγιάο Μιγιαζάκι

  • Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Υποψήφια)

Βασισμένη στο ίδιο το βιογραφικό μάνγκα που έγραψε ο Χαγιάο Μιγιαζάκι για το Ιάπωνα μηχανολόγο της αεροπορίας Τζίρο Χορικόσι, το «Wind Rises» γίνεται η δεύτερη ταινία του Studio Ghibli που είναι υποψήφια για το Οσκαρ Καλύτερη Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Αλλά σε αντίθεσή με το «Spirited Away», το οποίο κέρδισε το βραβείο το 2003, εδώ η ταινία το χάνει από το «Frozen» της Disney.

big hero 6 607

«Οι Υπερέξι» (2014) των Ντον Χολ και Κρις Γουίλιαμς

  • Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Κέρδισε)

Η πρώτη ταινία Disney βασισμένη σε κόμικς της Marvel κερδίζει το βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, και δίνει έτσι στην Marvel την πρώτη της νίκη σε κάποια από τις μεγάλες κατηγορίες των Οσκαρ.

captain america the winter soldier 607

«Captain America 2: O Στρατιώτης του Χειμώνα» (2014) των Αντονι και Τζο Ρουσό

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Η δεύτερη ταινία με τον Captain America πρωταγωνιστή κερδίζει μια υποψηφιότητα για καλύτερα εφέ, μόνο που χάνει το βραβείο από το «Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν.

guardians of the galaxy 607

«Φύλακες του Γαλαξία» (2014) του Τζέιμς Γκαν

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Υποψήφια)

Την ίδια χρονιά με το «Captain America 2», η πρώτη ταινία με τους «Φύλακες του Γαλαξία» της Marvel κατάφερε να πάρει δυο υποψηφιότητες για Οσκαρ, μια για καλύτερα εφέ (έχασε από το «Interstellar») και μια για μακιγιάζ (που έχασε από το «The Grand Budapest Hotel» του Γουές Αντερσον).

x-men days of future past 607

«X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος» (2014) του Μπράιαν Σίνγκερ

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Ο Μπράιν Σίνγκερ επιστρέφει στον κόσμο των μεταλλαγμένων X-Men της Marvel και με αυτή του την ταινία κερδίζει μια υποψηφιότητα για καλύτερα εφέ. Αλλά από ότι φαίνεται δεν ήταν η χρονιά των υπερηρώων μιας και αυτή η ταινία μαζί με τα «Captain American 2» και «Φύλακες του Γαλαξία» χάνουν το βραβείο από το «Interstellar».

doctor strange 607

«Doctor Strange» (2016) του Σκοτ Ντέρικσον

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Μια από τις πιο τριπαρισμένες ταινίες του MCU, το «Doctor Strange», δικαίως κέρδισε την μια υποψηφιότητά του για το Οσκαρ καλύτερων εφέ, αλλά το έχασε από τα όσο αληθοφανή ζώα της ταινίας «To Βιβλίο της Ζούγκλας» της Disney.

suicide squad 607

«Ομάδα Αυτοκτονίας» (2016) του Ντέιβιντ Αγιερ

  • Καλύτερο Μακιγιάζ (Κέρδισε)

Μπορεί να πρόκειται για μια από της χειρότερες ταινίες που βγήκαν ποτέ από το κινηματογραφικό σύμπαν της DC (DCEU), αλλά αυτό δεν πάει να πει πως το μακιγιάζ της ταινίας δεν ήταν αρκετά καλό. Τόσο καλό μάλιστα που κέρδισε και το Οσκαρ στην συγκεκριμένη κατηγορία, κάνοντας την ταινία την πρώτη από το DCEU που κερδίζει κάποιο Οσκαρ.

guardians of the galaxy 2 607

«Φύλακες του Γαλαξία 2» (2017) του Τζέιμς Γκαν

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Η δεύτερη περιπέτεια της ετερόκλητης αυτής ομάδας, και από ότι έμελλε και η τελευταία ταινία του Τζέιμς Γκαν για το MCU, κατάφερε να αποσπάσει μια υποψηφιότητα για Οσκαρ, των καλύτερων εφέ, μόνο που τα έχασε, και δίκαια εδώ που τα λέμε, από το «Blade Runner 2049» του Ντενί Βιλνέβ.

logan 607

«Logan» (2017) του Τζέιμς Μάνγκολντ

  • Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο (Υποψήφια)

Μπορεί να μην πρόκειται για την πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ που κερδίζει μια υποψηφιότητα στην κατηγορία του καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου, αλλά η ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ είναι σίγουρα η πρώτη ταινία βασισμένη σε κάποιο κόμικ με υπερήρωα που το καταφέρνει. Δυστυχώς όμως χάνει το βραβείο από την ταινία «Να Με Φωνάζεις Με Τ' Ονομά Σου» σε σενάριο του Τζέιμς Αϊβορι.

Black Panther 607

«Black Panther» (2018) του Ράιαν Κούγκλερ

  • Καλύτερη Ταινία (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Μουσική (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Τραγούδι (Υποψήφια)
  • Καλύτερα Κοστούμια (Υποψήφια)
  • Καλύτερη Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Σκηνικά (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μοντάζ Ηχου (Υποψήφια)
  • Καλύτερο Μιξάζ Ηχου (Υποψήφια)

Και ναι επιτέλους, το όνειρο για κάποιους να μπει μια ταινία με υπερήρωες ως υποψήφια στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, γίνεται πραγματικότητα. Μπορεί το «Black Panther» του Ράιαν Κούγκλερ να μην έχει καμία πιθανότητα να κερδίσει κάποια άλλα μεγαθήρια που βρίσκονται στην ίδια κατηγορία, όπως το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου ή το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν (με 10 υποψηφιότητες η καθεμιά τους), αλλά αυτό δεν πάει να πει πως δεν γράφει ιστορία με τις 7 υποψηφιότητές της. Το μόνο που δεν κατάφερε είναι να ξεπεράσει τις 8 υποψηφιότητες του «Σκοτεινού Ιππότη» της DC. Εντάξει, ας μην τα θέλουμε και όλα.

avengers infinity war 607

«Εκδικητές: Ο Πόλεμος της Αιωνιότητας» (2018) των Αντονι και Τζο Ρούσο

  • Καλύτερα Οπτικά Εφέ (Υποψήφια)

Η ταινία, θρύλος πλέον των απανταχού ταινιών βασισμένων σε κόμικς, είναι υποψήφια μόνο για καλύτερα οπτικά εφέ. Συναγωνίζεται τον Γουίνι το Αρκουδάκι και την παρέα του στο «Christoper Robin», τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε το πόδι του στη σελήνη στο «Ο Πρώτος Ανθρωπος», τις πρώτες περιπέτειες του Χαν Σόλο σε έναν γαλαξία πολύ πολύ μακριά στο «Solo: A Star Wars Story» και το γράμμα αγάπης του Στίβεν Σπίλμπεργκ στα video games και στην ποπ κουλτούρα γενικότερα με το «Ready Player One». Ισως καταφέρει να κερδίσει το βραβείο αν η Ακαδημία δεν το δώσει στο μάλλον φαβορί «Ready Player One».

spider-man 607

«Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν» (2018) των Μπομπ Περσιτσέτι, Πίτερ Ράμσεϊ και Ρόντνεϊ Ρόθμαν

  • Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων (Υποψήφια)

Μια από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς που πέρασε ήταν αναμφίβολα και η ταινία κινουμένων σχεδίων «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν». Πρόκειται για το φαβορί να κερδίσει το βραβείο της καλύτερης animation ταινίας, ξεπερνώντας μάλιστα τα δυο μεγαθήρια της Disney/Pixar «Ραλφ Εναντίον Ιντερνετ» και «Οι Απίθανοι 2». Ας του δώσουμε από τώρα το βραβείο.


Σημειώσεις: Από τις 79 υποψηφιότητες που κέρδισαν όλα αυτά τα χρόνια οι ταινίες αυτές, κατάφεραν να κερδίσουν μόνο 13 βραβεία (12 αν κάποιος δεν μετρήσει ένα ειδικό βραβείο εφέ), από τα οποία 12 υποψηφιότητες ήταν για κάποιο μεγάλο βραβείο (ρόλου ή σεναρίου) και μέσα σε αυτό υπήρχε μόνο μια νίκη, για την ερμηνεία του Χιθ Λέτζερ ως Τζόκερ στο «Σκοτεινό Ιππότη» του Κρίστοφερ Νόλαν (συν ένα βραβείο σκηνοθεσίας αν πάρουμε υπ' όψιν και το «Skippy» του Νόρμαν Τάουρογκ που ήταν βασισμένο σε comic strip). Επίσης αν και το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel είναι πιο αγαπητό τόσο από τους κριτικούς όσο και από το κοινό, καμία ταινία του MCU δεν έχει κερδίσει κάποιο Οσκαρ μέχρι σήμερα, σε αντίθεση με αυτό της DC που έχει κερδίσει μόλις ένα.


Η οσκαρική κούρσα για το 2019 έχει ήδη ξεκινήσει. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις βραβεύσεις των κριτικών ενώσεων, τις Χρυσές Σφαίρες, τις προβλέψεις και το παρασκήνιο γύρω από την πιο χρυσή βραδιά του Χόλιγουντ στο ειδικό τμήμα του Flix που ανανεώνεται συνεχώς

Η 91η Απονομή των Βραβείων OSCAR® μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 24 Φεβρουαρίου (προς ξημερώματα 25) από το COSMOTE CINEMA OSCARS HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 1HD, με ελληνικό σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα, απευθείας από το Λος Aντζελες. Για πρώτη φορά ελληνικό κανάλι θα βρεθεί στο κόκκινο χάλι των βραβείων OSCAR® και οι συνδρομητές της COSMOTE TV θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις προσελεύσεις των διασήμων και τις αποκλειστικές τους δηλώσεις στο μικρόφωνο του Γιώργου Σατσίδη. Η τηλεοπτική κάλυψη θα ξεκινήσει με τις πρώτες αφίξεις στο κόκκινο χαλί και θα κορυφωθεί στις 03.00, με την έναρξη της απονομής. Ως τότε, μη χάσεις τα περισσότερα από 80 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο pop-up κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, με ταινίες οι οποίες έχουν βραβευτεί ή ήταν υποψήφιες για OSCAR®.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.