Ενημέρωση

Διανομείς και αιθουσάρχες κρίνουν τα νέα μέτρα και κάνουν τις προβλέψεις τους για τη χειμερινή σεζόν

στα 10

Με το φθινόπωρο προ των πυλών, τα νέα μέτρα λειτουργίας των χειμερινών αιθουσών μπαίνουν στο μικροσκόπιο της αγοράς.

Flix Team
Διανομείς και αιθουσάρχες κρίνουν τα νέα μέτρα και κάνουν τις προβλέψεις τους για τη χειμερινή σεζόν

Σύμφωνα με τα νέα μέτρα που θα ισχύουν μέχρι και τον Μάρτιο του 2022, η είσοδος στους κινηματογράφους 12μηνης δραστηριότητας, θα γίνεται με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή με rapid τεστ 48 ωρών. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους κινηματογράφους να επιλέξουν αν θα είναι αμιγείς (με 100% χωρητικότητα) η μεικτοί με μειωμένη χωρητικότητα.

Πώς βλέπουν διανομείς και αιθουσάρχες τα νέα αυτά μέτρα; Τι πρακτικά προβλήματα προκύπτουν; Ποιες είναι οι προβλέψεις τους γενικά για τη νέα σεζόν; Τι απέγινε η επιδότηση των κενών θέσεων που είχε ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση; Και γιατί η εκπροσώπηση διανομέων και αιθουσαρχών παραμένει προβληματική;

Αναμένοντας τη συγκεκριμενοποίηση των μέτρων από την Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα δημοσιευτεί τις επόμενες ημέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά και το «No Time to Die», την 25η κινηματογραφική περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ που έρχεται στις 30 Σεπτεμβρίου για να δώσει το σήμα για ολόκληρη τη χειμερινή σεζόν, ακούμε προσεκτικά τις ανησυχίες, τους φόβους, τις επιφυλαξεις, τα παράπονα και τις ελπίδες της αγοράς.


No Time to Die

Η Μαριλίζα Τοτόμη της Tulip Entertainment που ετοιμάζεται για τη μεγάλη έξοδο του «No Time to Die» στα τέλη του Σεπτέμβρη, αναμένει την Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα διευκρινίσει θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των νέων μέτρων και αποφεύγει να κάνει συγκρίσεις με προηγούμενα έτη, αφού η εποχή μας ορίζεται μόνο από αβεβαιότητα.

Οποιαδήποτε σύγκριση με παλιότερα έτη είναι άκαιρη και άκυρη. Ζούμε σε νέες και εντελώς απρόβλεπτες εποχές. Στόχος μας είναι να θυμίσουμε στο κοινό ότι ο κινηματογράφος είναι εδώ, είναι εμπειρία.»

«Σεβόμαστε και ενστερνιζόμαστε πλήρως τα μέτρα που θέτει η κυβέρνηση. Η προστασία της δημόσιας υγείας είναι πάνω απ' όλα. Δεν έχουμε δει ακόμη την ΚΥΑ όπου θα διευκρινίζονται διάφορα πρακτικά θέματα που προκύπτουν. Την αναμένουμε.»

«Τα θέματα που προκύπουν θα είναι καθαρά διαδικαστικά, πρέπει όμως να υπάρχει πρόβλεψη και κατεύθυνση από το κράτος. Παράδειγμα 1: Ο κινηματογράφος έχει την υποχρέωση να ελέγχει πιστοποιητικά και ταυτότητες. Αυτό δημιουργεί καθυστερήσεις (και φυσικά συνωστισμό) στην είσοδο της αίθουσας. Με 500 ανθρώπους να περιμένουν τη σειρά τους να μπουν, να μην έρχονται πολύ νωρίτερα. Σημαίνει 20 λεπτά τσεκαρισμάτων. Δεν υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος αναμονής στις αίθουσες. Παράδειγμα 2: Το κοινό υποχρεούται να κλείνει εισιτήρια ηλεκτρονικά. Στην είσοδο του κινηματογράφου, αν δεν έχει να επιδείξει πιστοποιητικό, θα πρέπει να του επιστραφούν τα χρήματα; Κι αυτό είναι διαδικασία και καθυστέρηση. Παράδειγμα 3: Οι κινηματογράφοι που έχουν πάνω από μία αίθουσα, θα μπορούν να επιλέξουν να έχουν κάποιες αίθουσες μεικτές και κάποιες αμιγείς;»

«Ναι. Τέλος η αναμονή. Τέλος οι αναβολές. Ο νέος Τζέιμς Μποντ θα είναι στην Ελλάδα στις 30 Σεπτεμβρίου. Ξέρουμε ότι είναι η ταινία που περιμένει το ελληνικό κινηματογραφόφιλο κοινό. Και ξέρουμε ότι είναι η ταινία που αναμένει όλη η αγορά ως βαρόμετρο για τη σαιζόν που έρχεται. Οποιαδήποτε σύγκριση με παλιότερα έτη ή προηγούμενες ταινίες της σειράς είναι άκαιρη και άκυρη. Ζούμε σε νέες και εντελώς απρόβλεπτες εποχές. Στόχος μας είναι να θυμίσουμε στο κοινό ότι ο κινηματογράφος είναι εδώ, είναι εμπειρία.»


druk θερινό

Ο Ζήνος Παναγιωτίδης και η Ιωάννα Παναγιωτίδου της Rosebud 21 που μέσα στο καλοκαίρι μονοπώλησαν με την επιτυχία του «Ασπρο Πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ, διατηρούν την αισιοδοξία τους, λαμβάνοντας υπόψη την επιστροφή του κόσμου στα θερινά σινεμά.

Η επιτυχία που γνώρισαν οι σημαντικές ταινίες μέσα στο καλοκαίρι αποδεικνύει την αναντικατάστατη απόλαυση της μεγάλης οθόνης.»

«Τα θερινά σινεμά έχουν λειτουργήσει δύο σεζόν σεβόμενα απόλυτα τα μέτρα προστασίας και απέδειξαν στους θεατές ότι ήταν μια από τις πιο ασφαλείς εξόδους για διασκέδαση. Η επιτυχία που γνώρισαν οι σημαντικές ταινίες μέσα στο καλοκαίρι αποδεικνύει την αναντικατάστατη απόλαυση της μεγάλης οθόνης. Το ίδιο είμαστε σίγουροι ότι θα συμβεί και στις χειμερινές αίθουσες που 18 μήνες μετά, ανυπομονούν να υποδεχτούν τον κόσμο.»

«Τα μέτρα είναι δίκαια και δίνουν στο κοινό την αίσθηση της ασφάλειας που χρειάζονται. Οι χώροι είναι πιο καθαροί από ποτέ, οι αποστάσεις είναι ιδανικές, δεν υπάρχει συνωστισμός στην είσοδο και την έξοδο. Μόνο αισιόδοξοι μπορεί και πρέπει να είμαστε για τη σεζόν που ξεκινάει. Οσοι αγαπούν το σινεμά έχουν βαρεθεί τη διασκέδαση του καναπέ και περιμένουν με λαχτάρα να απολαύσουν έναν πολύ μεγάλο αριθμό αξιόλογων ταινιών, που έχουν καθυστερήσει την έξοδο τους λόγω της πανδημίας, στο φυσικό τους χώρο, στη μεγάλη οθόνη. Φυσικά, ο νέος Τζέιμς Μποντ σε ένα μήνα θα είναι το εναρκτήριο λάκτισμα της μεγάλης επιστροφής του κοινού και στις χειμερινές αίθουσες.»


dune

Ο Γιαννης Καλφακάκος της Tanweer και των Town Cinemas με τίτλους που θα ορίσουν τη χειμερινή σεζόν (ανάμεσά τους το «Dune» και το «Σμύρνη μου Αγαπημένη»), εκπέμπει SOS για τη βιωσιμότητα των χειμερινών αιθουσών και αναμένει τα πρώτα crash tests που θα δείξουν πώς θα κινηθεί η σεζόν.

Η συνέπεια 17 μηνών απραγίας στους κλειστούς κινηματογράφους, έχει ως αποτέλεσμα 24 αίθουσες να κλείσουν οριστικά και πάνω από 250 θέσεις εργασίας να χαθούν. Η πολιτεία πρέπει να χειριστεί το θέμα όχι με οριζόντια μέτρα αλλά ειδικά για τις κλειστές αίθουσες. Εκπέμπω SOS, αν συνεχίσουμε έτσι ως το Μάρτιο του 2022, δεν θα υπάρξει κινηματογραφική αίθουσα στην Ελλάδα.»

«Οι χειμερινοί κινηματογράφοι είναι ουσιαστικά κλειστοί 17 μήνες, 12 μήνες με κρατική εντολή και 5 μήνες σε λειτουργία με μέτρα προστασίας για το covid-19 που επηρέασαν την προσέλευση των θεατών κατά 90%. Η τελευταία ανακοίνωση μέτρων, παρότι δίνει τη δυνατότητα προσέλευσης σε μη εμβολιασμένους με rapid test 48 ωρών, θα δημιουργήσει διάφορα προβλήματα, αλλά το βασικότερο μας προϊδεάζει ότι μέχρι τέλος Μαρτίου 2022 ο ιός θα πλανάται γύρω μας και ο χειμώνας θα είναι πολύ δύσκολος. Εκκρεμεί να διευκρινιστεί αν έχεις περισσότερες της μιας αίθουσας στο ίδιο κτίριο αν θα μπορείς κάποιες να τις έχεις covid free και κάποιες μεικτές, επίσης τι χωρητικότητά θα επιτρέπεται στις μεικτές.»

«Δεν είμαι ειδικός στο να προτείνω μέτρα προστασίας, αλλά πραγματικά δε μπορώ να κατανοήσω γιατί ο κινηματογράφος, όπου κάθεσαι υποχρεωτικά, δεν μιλάς καθότι παρακολουθείς την ταινία, σε αίθουσα που εισάγει φυσικό αέρα μέσω κλιματισμού, είναι το μεγαλύτερο σημείο μετάδοσής του ιού, ενώ τα αεροπλάνα, πλοία, τρένα, σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, mall κλπ δεν είναι. Εφόσον οι ειδικοί πιστεύουν ότι μόνο ο εμβολιασμός είναι λύση, τότε όλοι οι εσωτερικοί χώροι ανεξαιρέτως θα έπρεπε να υπάγονται στα ίδια μέτρα. Ομως υπάρχει και το παράδοξο, το ρεκόρ κρουσμάτων το αντιμετωπίζουμε τώρα καρδιά καλοκαιριού, με τους εσωτερικούς χώρους covid-free και όλες τις υπαίθριες δραστηριότητές χωρίς σημαντικούς περιορισμούς, και ερωτώ, είναι οι εξωτερικοί χώροι ασφαλείς; Την απάντηση την δίνει ο καθημερινός αριθμός κρουσμάτων. Η συνέπεια 17 μηνών απραγίας στους κλειστούς κινηματογράφους, έχει ως αποτέλεσμα 24 αίθουσες να κλείσουν οριστικά και πάνω από 250 θέσεις εργασίας να χαθούν. Η πολιτεία πρέπει να χειριστεί το θέμα όχι με οριζόντια μέτρα αλλά ειδικά για τις κλειστές αίθουσες. Εκπέμπω SOS, αν συνεχίσουμε έτσι ως το Μάρτιο του 2022, δεν θα υπάρξει κινηματογραφική αίθουσα στην Ελλάδα.»

«Για τη χειμερινή σεζόν υπάρχουν ταινίες πολλές, καλές και για όλα τα γούστα, το ερώτημα είναι αν θα μπει ο κόσμος, αυτή τη περίοδο με ανοιχτούς ακόμα τους θερινούς κινηματογράφους, δε μπορεί να βγει συμπέρασμα γιατί οι όροι είναι άνισοι και ο τρόπος διανομής ταινιών εντελώς διαφορετικός. Εμείς ως εταιρεία διανομής είμαστε πανέτοιμοι να στηρίξουμε τα προγράμματα των κινηματογράφων με πολύ μεγάλες παραγωγές, "Dune", "Matrix", "Καλάβρυτα 1943" και φυσικά τη "Σμύρνη Μου Αγαπημένη", αλλά αυτό προϋποθέτει μια κάποια μορφή κανονικότητας. Το πρώτο crash test για τις χειμερινές αίθουσες θα είναι η έξοδος του "No Time To Die" στο τέλος Σεπτεμβρίου, το αποτέλεσμα του θα μας δώσει τη πρώτη ένδειξη για τη νέα σεζόν και θα καθορίσει και τη περαιτέρω πορεία για διανομείς και αίθουσες. Το αισιόδοξο σενάριο είναι να κρατηθεί η τάση του καλοκαιριού -53% από το 2019 και το απαισιόδοξο ένα νέο lockdown.»


αθήναιον

Ο Δημήτρης Γάκας, ιδιοκτήτης του Αθήναιον μιλάει για ένα δύσκολο χειμώνα, για τα πρακτικά προβλήματα του ελέγχου των πιστοποιητικών και των τεστ στην είσοδο των κινηματογράφων αλλά και για την έλλειψη εκπροσώπησης του κλάδου των αιθουσαρχών.

Τα πρώτα δείγματα λειτουργίας των κλειστών αιθουσών ακόμα και των πολυκινηματογράφων είναι απογοητευτικά, έως καταστροφικά. Οι χειμερινές αίθουσες θα αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα επιβίωσης εφόσον ο κορονοϊος συνεχίσει την πορεία του και τον επερχόμενο χειμώνα.»

«Είμαι καταρχήν αντίθετος με το να αποφασίσει ο αιθουσάρχης αν η αίθουσα του θα είναι για αποκλειστικά εμβολιασμένους ή για μεικτό σύστημα. Θα μας βάλει αντιμέτωπους με μεγάλη μερίδα των θεατών, οποία απόφαση και αν πάρουμε. Πρέπει να αποφύγουμε να μπούμε σε αυτή την τρέλα. Δεν είναι ρόλος μας να λύσουμε το υγειονομικό θέμα. Πρέπει η Πολιτεία να πάρει θέση.»

Η λειτουργία των χειμερινών αιθουσών θα είναι πολύ δύσκολη. Για να πραγματοποιηθεί ο έλεγχος των πιστοποιητικών και η ταυτοποίηση απαιτείται πολύ μεγάλος χρόνος και θα απαιτείται κενό μεταξύ των δυο προβολών το λιγότερο μια ώρα (εξηγώ γιατί: αν έχουμε μια μέτρια προσέλευση 150 θεατών θα χρειασθούν 3000 δευτερόλεπτα δηλαδή 50 λεπτά). Το πλήθος αυτό είναι πολύ μεγάλο για να περιμένει στο φουαγιέ βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Συνεπώς πρέπει να εισέρχεται στην αίθουσα που θα πρέπει να έχει εκκενωθεί και καθαριστεί προηγουμένως. Και φυσικά αν έχουμε μεγαλύτερη προσέλευση, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν περισσότερο. Ολα αυτά απαιτούν πολύ περισσότερο προσωπικό και έξοδα λειτουργίας (ελεγκτές ταξιθέτες). Οι αίθουσες δεν είναι εστιατόρια, καταστήματα, γυμναστήρια κλπ, όπου η προσέλευση είναι σταδιακή δεν γίνεται ταυτόχρονα και έχουν την δυνατότητα για έλεγχο. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο κινηματογράφος να μπορεί να παίξει μόνο μια προβολή ημερησίως. Για ταινίες μεγάλης διαρκείας όπως ο νέος Τζέιμς Μποντ δεν υπάρχει ούτε κατά διάνοια η δυνατότητα να παιχθεί δεύτερη προβολή εάν τηρηθούν αυστηρά τα πρωτόκολλα.»

«Θα επισημάνω μετά λύπης μου ότι ο κλάδος μας, αιθουσάρχες και διανομείς, δεν έχει εκπροσώπηση και οι θέσεις μας και τα προβλήματα μας δεν κοινοποιούνται. Τα πρώτα δείγματα λειτουργίας των κλειστών αιθουσών ακόμα και των πολυκινηματογράφων είναι απογοητευτικά, έως καταστροφικά. Οι χειμερινές αίθουσες θα αντιμετωπίσουν μεγάλα προβλήματα επιβίωσης εφόσον ο κορονοϊός συνεχίσει την πορεία του και τον επερχόμενο χειμώνα.»


ανεσισ

Ο Ηλίας Γεωργιόπουλος, ιδιοκτήτης του Δαναού και του θερινού Ανεσις, αλλά και διανομέας (Danaos Films) δίνει τη δική του πρόβλεψη για τη σεζόν που ξεκινάει το Σεπτέμβρη αλλά και στοιχεία για τις επιδοτήσεις κενών θέσεων που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση στους κινηματογράφους 12μηνης δραστηριότητας.

Παρολο που υπαρχει η δυνατοτητα να δεχτούμε ανεμβολιαστους θεατες με την επιδειξη rapid test, πιστευω οτι και αυτο θα αλλαξει συντομα και οι κινηματογραφοι θα λειτουργουν μονο με εμβολιασμενους. Ελπιζω οτι δεν θα ξανα κλείσουμε, και υπαρχουν πολλες και καλες ταινιες φετος.»

«Η "πιατσα" ειναι αισιοδοξη, ερχομενη απο ενα πολυ καλο καλοκαιρι για τα θερινα σινεμα. Αλλα ταυτοχρονα υπαρχει μια ανησυχια για την μαζικη προσελευση των θεατων, δηλαδη εαν ο κοσμος θα επιστρεψει μαζικα στο σινεμα η θα φοβαται να μπει σε κλειστο χωρο. Πιστευω οτι τα μετρα ηταν λιγο πολυ αναμενομενα. Πρακτικα προβληματα υπαρχουν οσο αφορα το σκαναρισμα των πιστοποιητικων και την ταξιθεσια των θεατων. Εκεί θα υπαρχουν καθυστερησεις. Παρολο που υπαρχει η δυνατοτητα να δεχτούμε ανεμβολιαστους θεατες με την επιδειξη rapid test, πιστευω οτι και αυτο θα αλλαξει συντομα και οι κινηματογραφοι θα λειτουργουν μονο με εμβολιασμενους. Ελπιζω οτι δεν θα ξανα κλείσουμε, και υπαρχουν πολλες και καλες ταινιες φετος.»

«Σχετικα με την επιδοτηση των κενων θεσεων για τους μηνες Οκτωβρη, Νοεμβρη και Δεκεμβρη 2020, εχουμε κανει την αιτηση μας, οπως ολη οι κινηματογραφοι αλλα ακομα δεν εχουμε λαβει ουτε ενα ευρω! Και η κυβερνηση ειχε ανακοινωσει οτι θα ετρεχε το ιδιο προγραμμα για το πρωτο τριμηνο του 2021 αλλα ακομα δεν εχουμε καμια επισημη ενημερωση...»


Αστυ

Ο Γιώργος Στεργιάκης της Ama Films και ιδιοκτήτης του ιστορικού Αστυ που ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του στις 2 Σεπτεμβρίου, δίνει μια άλλη διάσταση και από την πλευρά του διανομέα και από την πλευρά του αιθουσάρχη, μιλώντας συγκεκριμένα για το έλλειμμα ενότητας και συνεννόησης και στους δύο κλάδους, αλλά και στην απουσία ενότητας συμφερόντων και άρα ελλειματικής εκπροσώπησης όταν και οι δύο κλάδοι οφείλουν να συνδιαλλαγούν με το υπουργείο και την κυβέρνηση.

Σαν διανομείς, έχουμε μια ένωση διανομέων τόσα χρόνια που ο καθένας μεγάλος κοιτάει το συμφέρον του, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κι εκεί ενότητα.»

«Σαν κλάδος αιθουσαρχών δεν είμαστε ενωμένοι, Οι μεγάλες εταιρείες προωθούν τους δικούς τους ανθρώπους και τους στέλνουν να μιλάνε με το υπουργείο και άλλους που έχουν μια εμπειρία τους γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια. Δυστυχώς δεν υπάρχει ενότητα. Εμείς όταν ανεβάσαμε τη διαμαρτυρία στη μαρκίζα του Αστυ (βλ. εδώ) δεν μιλάγαμε μόνο για το Αστυ, μιλάγαμε για τη μοίρα όλων των μονών κινηματογράφων.»

«Σαν διανομείς, έχουμε μια ένωση διανομέων τόσα χρόνια που ο καθένας μεγάλος κοιτάει το συμφέρον του, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κι εκεί ενότητα. Σαν Ama Films είμαστε εκτός ΕΔΙΚΤΕ δύο χρόνια τώρα. Δυστυχώς στην Ελλάδα ο ενας κυνηγάει να βγάλει το μάτι του άλλου και αντί να δουλεύουν κάποιοι και να κοιτάνε την δουλειά τους, κοιτάνε τι κάνει ο διπλανός τους».


Διαβάστε ακόμη: Με πιστοποιητικό εμβολιασμού/νόσησης και rapid τεστ στα σινεμά 12μηνης δραστηριότητας μέχρι Μάρτιο του 2022