Συνέντευξη

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Μόνο 19» του Γιώργου Παντελεάκη

στα 10

Κάθε μέρα, τo FLIX γνωρίζει λίγο καλύτερα έναν από τους σκηνοθέτες που διαγωνίζονται φέτος στο Φεστιβάλ Δράμας.

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Μόνο 19» του Γιώργου Παντελεάκη
Η Τέτη Καλαφάτη στο «Μόνο 19» του Γιώργου Παντελεάκη

Ο Γιώργος Παντελεάκης συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 34ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στο τμήμα Μυθοπλασίας, με την ταινία «Μόνο 19». Ο Γιώργος Παντελεάκης γεννήθηκε στην Αθήνα, έφυγε από τη χώρα κατά την αποφοίτηση του από το γυμνάσιο για τις Η.Π.Α., όπου και έμεινε για τα επόμενα δέκα χρόνια. Σπούδασε Υποκριτική - Σκηνοθεσία στο Essex College στη Βαλτιμόρη και Φυσική (την οποία και δεν τελείωσε ποτέ), Premedical Major στο U.Mass at Lowell. Με την επιστροφή του στην Αθήνα εργάζεται στον οπτικοακουστικό χώρο ως ηθοποιός και σκηνοθέτης σε όλα τα πεδία θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφο. Είναι επίσης πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας FERA και της Διεθνούς Ομοσπονδίας MEI, Ε.Ε.Σ, Σ.Ε.Η.

Γνωριμία με τον Γιώργο Παντελεάκη

Περίγραψε σε 25 λέξεις την ταινία σου

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, εστιάζει στην δαιμονοποίηση της ηρωίδας, η οποία κολλώντας ένα αφροδίσιο νόσημα απομονώνεται διαστρέφοντας τον εαυτό της, σε μια κοινωνία όπου οι σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες είναι ταμπού.

Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για την εκκίνηση ενός κινηματογραφιστή

Το Φεστιβάλ Δράμας είναι απο τα καλύτερα της Ελλάδας και της Ευρώπης και θεσμικά για να πάς στα Κρατικά Βραβεία πρέπει η ταινία σου να περάσει στο Διαγωνιστικό τμήμα στη Δράμα για να ενταχθεί. Οπότε συγκεντρώνει και δίνει πρόσβαση στην αφρόκρεμα του κινηματογραφικού κόσμου. Επι της ουσίας δεν έχει καμία σημασία καθώς κανένας δεν κινηματογραφεί έχοντας στο μυαλό του το α' η το β' φεστιβάλ.

Πως θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;

Ικανοποιητική σαν θεσμός, ανύπαρκτη για τους νέους κινηματογραφιστές, καθώς όπως σε όλα  τα συστήματα στη χώρα μας, υπάρχει ιεραρχία και δημόσιες σχέσεις. Στο πρώτο σκέλος η διαπίστωση είναι πως σε κάποια στιγμή, όταν δεν θα είσαι νέος πλέον (κινηματογραφικά μιλώντας ) θα έχεις κάνει τρείς η τέσσερεις ταινίες και θα σε ξέρουν, ισως επιδοτηθείς τιμής ένεκεν, το οποίο είναι ηλίθιο και στείρο. Για το δεύτερο σκέλος θα μπορούσα να γράφω για ώρες, αν και νομίζω πως όλοι είναι γνώστες της κατάστασης.

Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη άνθιση του ελληνικού κινηματογράφου

Είναι ό,τι πιο σημαντικό για την Ελλάδα στην οποία το επίπεδο ποιότητας ταινιών μικρού μήκους είναι πολύ υψηλό, επειδή «παίζουν» πολλά ταλέντα, για να το πώ χύμα. Απο εκεί και πέρα έρχεται το καπέλωμα. Για να κάνεις ταινίες μεγάλου μήκους χρειάζονται χρήματα, τα χρήματα τα έχουν οι παραγωγοί, οι πιο πολλοί απο αυτούς έχουν απαρχαιωμένες αντιλήψεις και τακτικές και πάνω απ όλα ΣΥΣΤΗΜΑ. Απευθύνονται και δημιουργούν ένα κοινό «τηλεορασικό», ανακυκλώνοντας τα ίδια πρόσωπα και θέματα. Η άνθηση για την οποία μιλάτε ήρθε (άν ήρθε) μόνο επειδή οι όποιες ταινίες διακρίθηκαν έξω…Εδω τις περίμενε και περιμένει το ίδιο σύστημα με τον ΠΕΛΕΚΥ !

Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της

Δυστυχώς μόνο τα φεστιβάλ. Κάποια βήματα γίνονται απο την ΕΡΤ αλλα δεν έχουν καρποφορήσει. Παλιά έβλεπες κάποια ταινία πρίν απο μεγάλου μήκους στα σινεμά. Ισως θα έπρεπε να το επιβάλλουν οι εταιρείες διανομής, χωρίς νόμους, επειδή απο αυτό ζούν. Ας το βοηθήσουν.

Το μέγεθος μετράει

Σαφώς. Αλλη γλώσσα και σύμβαση για ένα μονόλεπτο και άλλη για είκοσι λεπτά. Οχι πως θα παίξει κάποιο ρόλο στο αποτέλεσμα. Μπορεί να είναι ένα μονόλεπτο διαμάντι και είκοσι λεπτά σκουπίδια ή και το αντίθετο.

Δείτε φωτογραφίες από την ταινία «Μόνο 19» στο gallery.

Ενα βήμα πίσω... / Τρία χρόνια νωρίτερα, το 2008, ο Γιώργος Παντελεάκης γύρισε την ταινία μικρού μήκου «Ζωή», συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Φανταστικού Κινηματογράφου 2009 (Βαγγέλης Κοτρώνης), αποσπώντας τρεις τιμητικές διακρίσεις (Α' Γυναικείου Ρόλου στη Μαρίνα Μπεχράκη, Β' Ανδρικού Ρόλου στον Αργύρη Θανάσουλα και Μακιγιάζ στην Μαριετίνα Παναγοπούλου).

Γνωρίστε καλύτερα τη σκηνοθετική δουλειά του Γιώργου Παντελεάκη, βλέποντας ένα απόσπασμα από τη «Ζωή». Περισσότερες πληροφορίες στο προσωπικό του επίσημο site.

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.