Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Παγόβουνο» του Κώστα Γεραμπίνη

στα 10

Εν αναμονή του 35ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Παγόβουνο» του Κώστα Γεραμπίνη

Η ταινία

Ο Στέφανος, ένας υπέρβαρος νέος στη σύγχρονη Αθήνα, υποφέρει μετά το θάνατο του αδερφού του. Ζητώντας εκδίκηση από τον άνθρωπο τον οποίο θεωρεί υπεύθυνο, μπλέκει σε έναν κόσμο στον οποίο δεν ανήκει.

Ο σκηνοθέτης

Ο Κώστας Γεραμπίνης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Αποφοίτησε από το τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές του στο London Film School. Εργάζεται ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος και οπερατέρ.

Τρεις ερωτήσεις για το «Παγόβουνο»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία σας;

Εψαχνα μία ιστορία για την πτυχιακή μου. Ηθελα εξ αρχής να κάνω μία σύγχρονη ρεαλιστική ταινία για αυτά που παρατηρούσα γύρω μου. Εβλεπα (ακόμα βλέπω) τους πτυχιούχους της γενιάς μου να φεύγουν από τη χώρα, ψάχνοντας επαγγελματική αποκατάσταση στο εξωτερικό και τα παιδιά που τελειώνουν σχολείο να θέλουν να σπουδάσουν και να κάνουν το ίδιο. Αυτοί όμως που με ενδιέφεραν περισσότερο ήταν όλοι αυτοί που δεν ταιριάζουν στο μοντέλο του σύγχρονου πτυχιούχου μετανάστη. Αυτοί που δεν έχουν τρόπο διαφυγής από μία οικονομία και κοινωνία σε κρίση. Εψαχνα λοιπόν μία ιστορία η οποία θα περιλάμβανε ένα νέο, ιδιαίτερο άνθρωπο σε αδιέξοδο, ώστε να την τοποθετήσω σε μία χώρα σε αδιέξοδο. Στηρίχθηκα σε ένα αληθινό συμβάν που μου διηγήθηκε ένας φίλος μου και μαζί με τον Παύλο Μεθενίτη γράψαμε το «Παγόβουνο».

Πώς θα την περιγράφατε σε κάποιον που θα σας ρωτούσε τι είναι η ταινία σας;

Δεν τη θεωρώ «ταινία μου», αλλά «ταινία μας», εννοώντας όλους αυτούς που δούλεψαν για να ολοκληρωθεί. Θα την περιέγραφα ως μια ταινία ενηλικίωσης, η οποία χρησιμοποιεί την εκδίκηση όχι για να πάρει θέση πάνω στην αυτοδικία, αλλά για να αγγίξει θέματα όπως ο αποπροσανατολισμός των νέων ανθρώπων, η αποδόμηση της αθωότητας και η παθογένεια της ελληνικής οικογένειας.

Εκτός από τη χρονική διάρκεια μιας ταινίας, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Πέρα από τη διαφορά στη χρονική διάρκεια και στο budget, οι μικρού μήκους δεν αποτελούν εμπορικό προϊόν όπως οι μεγάλες. Αυτό δίνει περισσότερη ελευθερία στους δημιουργούς για πειραματισμό. Η ευρέως αποδεκτή άποψη για τις μικρού μήκους είναι ότι λειτουργούν ως στάδιο προετοιμασίας των κινηματογραφιστών για τις μεγάλου. Αυτό ισχύει αλλά υπάρχουν πάρα πολλές ιστορίες οι οποίες δεν είναι υλικό για feature film. Κοινώς πιστεύω ότι το «μικρού μήκους» ορίζει ένα διαφορετικό μέσο και όχι απλά μία διάρκεια.

info

Σκηνοθεσία: Κώστας Γεραμπίνης / Σενάριο: Παύλος Μεθενίτης, Κώστας Γεραμπίνης / Ηθοποιοί: Παύλος Ιορδανόπουλος, Μαρία Σκουλά, Νικόλας Παπαγιάννης, Μιχάλης Σαράντης, Μελέτης Γεωργιάδης, Φλάβιος Νεάγκου, Ευγενία Δελιαλή / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Γεωργίου / Διεύθυνση Παραγωγής: Βασίλης Χρυσανθόπουλος / Σκηνικά - Κοστούμια: Ιουλία Σταυρίδου / Ηχοληψία: Νίκος Μπουγιούκος / Μοντάζ: Γιάννης Χαλκιαδάκης / Μουσική: Prehysterical Productions / Σχεδιασμός και Μίξη Ηχου: Παναγιώτης Δεληνικόλας / Παραγωγή: London Film School - plays2place productions - Κώστας Γεραμπίνης

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.

Επισκεφθείτε το «Παγόβουνο» στο facebook.

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ της ταινίας και στο gallery την αφίσα του «Παγόβουνου», φωτογραφίες από την ταινία, το γύρισμα και το σκηνοθέτη της.