Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Καθαρό Ραδιόφωνο» του Γιώργου Τελτζίδη

στα 10

Εν αναμονή του 35ου Φεστιβάλ Ελληνικών ταινιών μικρού μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2012: «Καθαρό Ραδιόφωνο» του Γιώργου Τελτζίδη

Η ταινία

Το ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ είναι ένα θεραπευτικό πρόγραμμα απεξάρτησης για ανήλικους χρηστές. Κάθε Κυριακή «επικοινωνούν» με τον έξω κόσμο. Αυτή είναι η ιστορία τους.

Σκηνοθετικό σημείωμα

Το ντοκιμαντέρ “Καθαρό ραδιόφωνο” αποτύπωσε κινηματογραφικά μια από τις επιμορφωτικές δραστηριότητες του Θεραπευτικού Προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ, το οποίο απευθύνεται σε έφηβους χρήστες ναρκωτικών ουσιών και τις οικογένειές τους.

Στο έργο, μέσω της αφήγησης ενός μέλους της Ανοιχτής Θεραπευτικής Κοινότητας ΣΤΡΟΦΗ, παρουσιάζονται οι δυνανότητες έκφρασης των παιδιών που βιώνουν την εμπειρία της απεξάρτησης, συμμετέχοντας παράλληλα με τη θεραπεία τους και σε δημιουργικές ομάδες.

Ο σκηνοθέτης

Ο Γιώργος Τελτζίδης κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη. Αφού ολοκλήρωσε σπουδές σε κινηματογράφο και τηλεόραση μετακόμισε στην Αθήνα, όπου τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης.

Τρεις ερωτήσεις για το «Καθαρό Ραδιόφωνο»

Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;

Αφορμή ήταν ένα τηλεφώνημα που δέχτηκα οπου μου ζητούσαν ένα μικρού μήκους ντοκιμαντέρ που αφορά τον πολιτισμό. Μπορει να μην έγινε με την συμβατική έννοια του όρου, μιας και δεν αναφέρεται σε καποια εικαστική δραστηριότητα, αλλά αν θεωρήσουμε πως ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της τέχνης και του πολιτισμού είναι η επικοινωνία, τότε το συγκεκριμένο θέμα πέτυχε το σκοπό του.

Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»

Η ταινία μιλάει για την άξια της προσπάθειας και την σημασία του να βρίσκεις την φωνή σου. Οπως λέει και η Χριστίνα, κεντρικός χαρακτήρας του ντοκιμαντέρ. «Nα μιλάω με τον εξω κόσμο, χωρίς να περιμένω καποια απάντηση. Απλά να ακούγομαι..»

Εκτός από την χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;

Πέρα από τον σαφή χρονικό προσδιορισμό, είναι αρκετά πράγματα που διαχωρίζουν την μικρού μήκους. Ο δραματουργικός μηχανισμός, η υπόσταση των χαρακτήρων, η σκηνοθετική προσέγγιση και πολλά άλλα… Πρέπει πάντα να έχεις υπόψιν τον χρονικό περιορισμό που υπάρχει. Πολλές φορές θέλεις να πεις πολλά πράγματα πολύ σύντομα και αυτό σε αναγκάζει να είσαι σε συνεχή εγρήγορση αλλά και δοκιμάζει την εφευρετικότητα σου.

info

Σκηνοθεσία: Γιώργος Τελτζίδης / Δ. Φωτογραφίας: Nίκος Καρανικόλας / Κάμερα & Color correction: Γιώργος Χαντζής / Μοντάζ & Μιξάζ: Nικολέτα Λεούση

Δείτε την προηγούμενη μικρού μήκους του Γιώργου Τελτζίδη «Ο Κύριος Π.»


Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.