O Εϊντριαν Τόμινε ζωγραφίζει υπέροχα τις ταινίες του Οζου

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 09 OCT  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Ενας από τους καλύτερους Αμερικάνους graphic novelists, δημιουργός εξωφύλλων για τις κυκλοφορίες των ταινιών του Οζου από την Criterion Collection μιλά για το έργο του, όχι μόνο μέσα από τα σκίτσα του.

Δημιουργός υπέροχων βιβλίων όπως «Sleepwalk», «Summer Blonde» και «Killing and Dying», o Εϊντριαν Τόμινε, ανέλαβε να σχεδιάσει τα εξώφυλλα δύο ταινιών του Γιασουτζίρο Οζου για την κυκλοφορία τους από την Criterion Collection.

Διαβάστε ακόμη: «Δυο τρία πράγματα για τον Γιασουτζίρο Οζου» από τον Τζίμ Τζάρμους

tomine ozu 607

H επιλογή του ήταν κάθε άλλο παρά τυχαία, όχι απλά γιατί ο Τόμινε, είναι ένας από τους καλύτερους illustrators και graphic novelists των ημερών μας αλλά γιατί είναι επίσης (όπως αρκετοί από τους συνάδελφούς του, θαυμαστής του έργου του Οζου.

Στις 13 Οκτωβρίου, το Flix it στη Στέγη, προβάλλει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, τις ταινίες του Γιασουτζίρο Οζου, «Late Autumn» και «An Autumn Afternoon», σε ανακαινισμένες κόπιες από τα Shochiku Studios σε συνεργασία με το BFI.
Για κρατήσεις εισιτηρίων επισκεφθείτε το site της Στέγης

tomine ozu 607

«Αγαπώ την δουλειά του Οζου εδώ και πάρα πολύ καιρό και έχω μάθει πολλά από αυτήν. Οταν ήμουν στο κολέγιο, η μητέρα μου μου έδωσε ένα αντίγραφο σε vhs της ταινίας του Οζου ‘Good Morning’ και μου άρεσε πάρα πολύ» λέει ο ίδιος. «Ένιωσα αμέσως μια σύνδεση με την θεματική που αφορούσε απλά την καθημερινότητα και τον ρυθμό της ταινίας. Είχε πολλές από τις αρετές που εκτιμούσα στο έργο των αγαπημένων μου σχεδιαστών. Νομίζω ότι το φιλμ είναι μια καλή είσοδος στην δουλειά του Οζου, γιατί αν ξεκινήσεις κατ’ ευθείαν με κάτι σαν το «Tokyo Story» το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ολέθριο».

Διαβάστε ακόμη: Η Κλερ Ντενί δεν είχε αγαπημένο σκηνοθέτη, μέχρι που γνώρισε τον Γιασουτζίρο Οζου

tomine ozu 607

«Νομίζω ότι το στιλ των εικόνων του Οζου θα μπορούσε να συγκριθεί με το στιλ των σκίτσων τα οποία βιβλία όπως το ‘How To Draw Comics the Marvel Way’ προσπαθούν απεγνωσμένα να αποφύγουν. Είναι σαν μια υποτιθέμενα βαρετή πλευρά του Dr. Strange, στην οποία απλά μπαίνει περπατώντας σε ένα δωμάτιο αντί να μπαίνει γκρεμίζοντας την πόρτα. Με άλλα λόγια είναι καθαρό, ευθύ, ειλικρινές, απαλλαγμένο από κάθε εντυπωσιασμό και απολύτως τέλειο».

tomine ozu 607

«Εχουν γραφτεί πολλά για το διάσημο ‘πλάνο του Οζου’, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι που λειτουργεί σε ένα εντελώς υποσυνείδητο επίπεδο. Ποτέ δεν αναρωτιέσαι ‘γιατί βλέπουμε αυτό το πλάνο με την μπουγάδα να ανεμίζει στον αέρα; Τι μπορεί να συμβολίζει;’. Νομίζω ότι η ομορφιά αυτών των πλάνων είναι ότι σε κάνουν να νιώθεις κάτι που δεν μπορεί να εκφραστεί με κανέναν άλλο τρόπο, κάτι που είναι απόλυτα συγκεκριμένο στα δικά του φιλμ».

Δείτε ακόμη: «Ενας ζωγράφος που ζωγραφίζει το ίδιο τριαντάφυλλο ξανά και ξανά»: Το σινεμά του Οζου στα υπέροχα video essays του Κογκονάντα

tomine ozu 607

«Οταν βλέπω μια ταινία του Οζου με την γυναίκα μου, νομίζω ότι ο καθένας μας έχει μια διαφορετική εμπειρία. Φυσικά υπάρχουν πολλά στοιχεία στις ταινίες του που είναι πανανθρώπινα, αλλά για εγώ, ως αμερικανο-γιαπωνέζος, ανακαλύπτω με έκπληξη μερικά χαρακτηριστικά ή συμπεριφορές που μπορώ να αναγνωρίσω στους παππούδες, τους γονείς, ή ακόμη και σε μένα τον ίδιο. Είναι σαν να μπαίνω σε έναν κόσμο που μοιάζει πολύ καθησυχαστικός. Αλλά το πιθανότερο είναι ότι αυτό έχει να κάνει με τις ικανότητες του Οζου ως σκηνοθέτη κι όχι με το ότι ήταν γιαπωνέζος. Υπάρχει μια τεράστια ποσότητα γιαπωνέζικης τέχνης που με κάνει να μην νιώθω κανενός είδους σύνδεση μαζί της, όπως και σε πολλούς άλλους».

Στις 13 Οκτωβρίου, το Flix it στη Στέγη, προβάλλει στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, τις ταινίες του Γιασουτζίρο Οζου, «Late Autumn» και «An Autumn Afternoon», σε ανακαινισμένες κόπιες από τα Shochiku Studios σε συνεργασία με το BFI.
Για κρατήσεις εισιτηρίων επισκεφθείτε το site της Στέγης

tomine ozu 607

tomine ozu 607

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας.